آخرین مطالب

سرعت وب سایت خود را افزایش دهید

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

یکی از موارد ویژه و قابل اهمیت در وب سایت ها سرعت باگذاری آنها هست که به عوامل مختلفی از جمله سرور ، قالب و محتوی مربوط است.

سرور

در اولین مرحله به مورد سرور رسیدگی می کنیم ، با استفاده از یکی از افزونه های زیر تا حد زیادی مشکل بارگذاری وب سایت شما برطرف می شود.

افزونه های کش مختلفی وجود دارند که ما سه تا از معتبر ترین آنها را خدمتتون معرفی می کنیم. ولی قبل از آن اجازه بدید توضیح بدیم افزونه کش به شکل صورت کار میکند.

زمانی که کاربر قصد بازکردن وب سایت شما را دارد درخواست به سرور ارسال می شود و سرور پس از پردازش درخواست (اتصال به دیتابیس و فراخوانی توابع مختلف) نتیجه را به کاربر ارسال و مرورگر نتیجه را نمایش می دهد. کاری که افزونه های کش انجام می دهند نتیجه ی پردازش را ذخیره می کنند و دفعات بعد نیاز نیست سرور دوباره پردازش را انجام دهید ، نتیجه پردازش از کش خوانده می شود و برای کاربر ارسال می شود و به این طریق باعث کم شدن زمان بارگذاری می شود.

Wp Super Cache یکی از معروف ترین افزونه های کش می باشد که از قدرت بالایی برخوردار هست و از طریق انجام کش فشرده سازی صفحات میتوانید کمک بسیار زیادی به سرعت بارگذاری وب سایت شما کند.

W3 Total Cache یکی دیگر از افزونه های کاربردی کش می باشد که با انجام بهینه سازی هایی بر روی وب سایت شما باعث بالا رفتن سرعت وب سایت شما می شود.

Lite Speed Cache یکی دیگر از افزونه های معتبر هست که با قابلیت های بالا از جمله فشرده سازی سایت و فایلهای قالب میتواند باعث بالا رفتن سرعت بارگذاری وب سایت شما شود.

قالب

مورد بعد که میتواند باعث کند شدن بارگذاری وب سایت شما شود قالب وب سایت هست که میتوان گفت یکی از مهم ترین موارد هست . یک قالب بهینه باید از کمترین افزونه ها و همچنین کمترین فایل های جاوا اسکریپت و CSS استفاده کرده باشد همچنین کد نویسی قالب باید بهینه باشد.

محتوی

مورد بعدی بهینه سازی محتوی و بارگذاری سریع تر آنها است.

یکی از مواردی که در هنگام برگذاری سایت باعث تاخیر در بارگذاری می شود عکس هایی هست که در مطالب استفاده شده است که معمولا حجم تقریبی بالایی دارند و باعث بالا رفتن حجم وب سایت میگردد.

Lazy Load روشی هست که در آن فایل های جانبی وب سایت پس از برگذاری سایت و زمانی که فقط به آنها نیاز باشد بارگیری می شوند و این روش باعث می شود که سرعت بارگذاری بسیار افزایش یابد. این روش از طریق یک سری کتابخانه های Jquery انجام می شود که برای راحتی کار به صورت افزونه های وردپرس ار اختیار کاربران قرار میگیرد.

Lazy Load نام افزونه ای هست که میتواند این کار را برای شما بر روی وردپرس انجام دهد ، تنها کافی هست افزونه را نصب و فعال کنید.
Lazy Load by WP Rocket افزونه ی دیگری هست که میتوان از آن استفاده کرد ، پس از فعال سازی به قسمت تنظیمات افزونه رفته و مواردی که میخواهید فعال شود را مشخص کنید تا افزونه به کار بیوفتد.

دسته :سئو تاریخ :۱ خرداد ۱۳۹۸نظرات : 2 نظر
نظرات
ارسال نظر جدید
نـــــــــNedaـــــــدا
22 آبان 1398

سلام
توی افزونه های کش اسمی از راکت نبردید ، یعنی در سطح سوپر کش و لایت اسپید نیست ؟

    وحید عالمی
    23 آبان 1398

    سلام و عرض ادب
    افزونه های زیادی هستند ، در اینجا فقط مهمترین و رایگان ها معرفی شده اند