آخرین مطالب

سیستم همکاری در فروش چیست و چگونه کار می کند؟

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.6 / 5. تعداد آرا : 5

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

احتمالاً شما هم بدون اینکه خودتان متوجه باشید، از وب‌سایت‌هایی که به کمک سیستم همکاری در فروش کسب درآمد می‌کنند، استفاده کرده‌اید.

سیستم همکاری در فروش یکی از محبوب‌ترین روش‌های بلاگرها و مدیران سایت‌ها برای کسب درامد از دارایی‌های دیجیتالی‌شان است. این کار، روش عالی برای کسب درآمد آنلاین بدون نیاز به تولید محصولات شخصی است؛ بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از سئوکاران، اپراتوری سایت‌های همکاری در فروش را به عنوان شغل پاره‌وقت انتخاب می‌کنند و از مهارتشان برای افزایش ترافیک سایت استفاده کرده و از این طریق کمیسیون می‌گیرند.

اما برای موفقیت در سیستم همکاری در فروش، باید بفهمید که تعریف این روش چیست، چگونه باید کارتان را شروع کنید و چگونه از طریق این کانال کسب درآمد کنید؟ خبر خوب این است که هرکسی که بتواند به اینترنت متصل شود و توانایی هدایت ترافیک را داشته باشد، می‌تواند به کمک سیستم همکاری در فروش و با تبلیغات محصولات دیگران، کسب درآمد کند.

این راهنما شما را با سیستم همکاری در فروش آشنا می‌کند و موارد زیر دنبال می‌کند:

سیستم همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتنیگ یا سیستم همکاری در فروش یک روش تبلیغاتی مبتنی بر عملکرد است که در آن مشاغل مختلف به ازای فروش محصولشان توسط یک شرکت همکار، کمیسیون پرداخت می‌کنند.

اصولاً یک شرکت همکار فقط با داشتن سهام، بازاریابی و معامله با خدمات مشتری و از طریق تبلیغ و فروش محصولات دیگران کسب درآمد می‌کند. میزان فروش از طریق لینک‌ها وابسته پیگیری شده و کمیسیون محاسبه می‌شود.

چرا افیلیت مارکتینگ این‌قدر محبوب است؟

تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا سیستم همکاری در فروش کانال درامد مناسبی برای شماست یا نه، بسیار ساده است.

آیا شما به‌عنوان کارآفرین به دنبال منبع درآمد دیگری هستید؟ شاید شما به‌عنوان فریلنسر دنبال کار و کسب درآمد بیشتر هستید. شاید شما صاحب یک یا چند وب‌سایت با ترافیک بالا بوده و دنبال راهی برای کسب درآمد از آن باشید. سیستم همکاری در فروش به دلایل زیر گزینه‌ی محبوب برای بسیاری از بازاریابان است:

  • به کمک این روش می‌توانید از هرجایی کسب درآمد کنید. شما می‌توانید در اتاق‌خواب خود، در حین مسافرت در کنار ساحل و حتی در منزل کسب درآمد کنید. کافی است که یک کامپیوتر متصل به اینترنت داشته باشید و از هر جایی شرکت را اداره کنید. اگر موفق شوید همکاری در فروش را به شغل تمام‌وقت تبدیل کنید، می‌توانید ساعات کاری خود را نیز تنظیم کنید.
  • این یک روش عالی برای کسب درآمد منفعل است. فرصت‌های واقعی برای هدایت فروش و به دست آوردن هزینه‌های کمیسیون، حتی زمانی که کار نمی‌کنید نیز، وجود دارند.
  • در صورت دستیابی به جریان مداوم مشتری‌های بالقوه یا آماده‌سازی یک استراتژی بازاریابی موفق، سرمایه زیادی به دست خواهد آمد.
  • از آنجایی که شما فقط نقش معرف مشاغل دارید و با معرفی محصول، مشتری را به خرید تشویق می‌کنید، مجبور به مدیریت خدمات مشتری نیستید.
  • موانع ورود و شروع به کار و هزینه‌های راه‌اندازی شرکت همکار در فروش کم است. در حقیقت سرمایه مالی موردنیاز، بسیار کمتر از سرمایه زمانی است.
  • اگر شما سئوکار ماهر هستید و می‌توانید سایت‌ها را رتبه‌بندی کنید، سود حاصل از سیستم همکاری می‌تواند تکمیل‌کننده درآمد شما باشد.

سیستم همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

سیستم همکاری در فروش، نوعی همکاری بین صاحبان مشاغل و شرکت همکار در فروش است.

اما برای رفع هرگونه سردرگمی در این زمینه، تعریف‌هایی ارائه می‌شود:

Merchant: مشاغلی که محصول یا خدمات را از طریق شرکت همکار می‌فروشند و پول را از مشتری تحویل می‌گیرند.

Affiliate: شرکتی که محتوای کسب و کار خود را برای جلب مشتری ارتقا می‌دهد و با فروش موفقیت‌آمیز یا گاهی اوقات برای هدایت مشتری، کمیسیون می‌گیرد.

نحوه استفاده مشاغل از سرویس همکاری در فروش

مشاغل از سرویس همکاری در فروش به عنوان یکی از کانال‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. این کانال امکان بهره‌مندی از استراتژی (از نظر فروش و هدایت) و مشتریان شخص دیگری (شرکت وابسته) را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

طیف گسترده‌ای از مشاغل، از این کانال بازاریابی استفاده می‌کنند. این مشاغل شامل فروشندگان آنلاین محصولات فیزیکی، ارائه‌دهندگان خدمات مالی (مانند بیمه، کارت‌های اعتباری و غیره) و ارائه‌دهندگان محصولات مجازی (مانند کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آموزشی و غیره) از طریق نرم‌افزارهای SaaS[1] (نرم‌افزار به‌ عنوان یک سرویس) هستند. تعداد بسیار کمی از مشاغل هستند که تا زمانی که شرکت‌های همکار مناسب برای تبلیغ محصولات و خدمات در آنجا باشند، نمی‌توانند از این کانال بازاریابی استفاده کنند.

هنگامی که صاحب کسب و کار با یک شرکت همکار در فروش همکاری می‌کند، از خدمات شرکت همکار که شامل لینک‌های پیگیری (برای محاسبه حق کمیسیون)، تبلیغات مناسب و گاهی اوقات پیشنهاد‌ها منحصربه‌فرد برای جذب مخاطب بیشتر (مانند کدهای تخفیف)، بهره‌مند می‌شود.

در بسیاری از موارد، صاحبان کسب و کار از طریق همکاری با شرکت‌های همکار فروش طرح‌های خود را مدیریت می‌کنند و بدین ترتیب خودشان را از ارتباط با سایر مدیران بی‌نیاز می‌کنند. با این حال گاهی برندهای بزرگ خودشان مدیریت داخلی را به عهده می‌گیرند. ما در ادامه جزئیات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد. هر کسب و کاری که می‌خواهد برای اولین بار از سرویس همکاری در فروش استفاده کند، باید بداند که در این سیستم بسیاری مراحل فروش محصول مانند حمل و نقل و پرداخت بدهی‌ها، از طرف شما توسط مدیران متخصص تنظیم و مدیریت می‌شوند.

در اغلب موارد، صاحبان کسب و کار، پیش از کار درصدی از درآمد فروش را به عنوان کمیسیون تعیین می‌کنند. در برخی موارد و بخش‌ها، به جای اینکه کمیسیون به ازای پرداخت مشتری تعیین شود، به ازای هدایت مشتری (بدون توجه به اینکه مشتری سفارش خود را قطعی می‎کند یا خیر) در نظر گرفته می‌شود. این مدل از نظر صاحبان کسب و کار پر خطر است و بنابراین در این مدل احتمال پرداخت کمیسیون کمتر است.

نحوه تبلیغات شرکت‌های افیلیت مارکتینگ چگونه است؟

در بسیاری از موارد، شرکت همکار برای تبلیغ محصولات و خدمات (به روشی که برایش مفیدتر است)، از شبکه خود استفاده می‌کند. به هر حال، هرچه فروش شرکت وابسته بیشتر باشد، هر دو طرف به سود بیشتری می‌رسند.

بسیاری از بازاریابان و کارآفرینان برنامه‌ریزی کرده و برای بدست آوردن حجم وسیعی از بازار در یک بخش خاص، استراتژی بازاریابی خاصی را به کار می‌گیرند. در این مورد، این کار شبیه شروع یک کسب‌وکار با پتانسیل درآمد زیاد است. از طرفی، بلاگرها و اینفلوئنسرها نیز می‌توانند از سیستم همکاری در فروش به عنوان راهی برای کسب درآمد از طریق مخاطبان سابقشان استفاده کنند.

روند کار در هر دو مورد کاملاً شبیه هم است. پس از ثبت‌نام در یک سیستم همکاری در فروش (در حالت ایده آل تعدادی از این موارد)، شرکت‌های همکار می‌توانند از چندین روش مختلف بازاریابی برای هدایت ترافیک به یک شرکت وابسته (مستقیم از طریق سایت یا از طریق سیستم‌عامل خود) استفاده کنند و به فروش محصول یا استعلام قیمت آن امیدوار باشند.

کانال‌های بازاریابی معروف شرکت‌های همکار فروش عبارت‌اند از:

  • سئو
  • شبکه‌های اجتماعی (به ویژه در بین اینفلوئنسرها محبوب هستند)
  • بازاریابی محتوا

اما در واقعیت، اگر یک شرکت همکار منبع ترافیک با کیفیت داشته باشد، پتانسیل درآمد بالا ثابت می‌ماند.

شرکت‌های همکار هوشمند چندین کانال را با هم استفاده می‌کنند تا موفقیت و درآمد خود را افزایش دهند.

پرداخت ها در شرکت های همکاری در فروش چگونه است؟

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شد، روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه شرکت‌های همکار در فروش وجود داشته و انتخاب هر روش به نوع محصول یا خدمات فروخته‌شده و قیمت آن‌ها بستگی دارد.

ساختارهای معمول برای پرداخت هزینه شرکت‌های همکار در فروش، شامل موارد زیر است:

پرداخت به ازای هر فروش (هزینه ثابت): در این روش صرف از نظر ارزش مالی سفارش، بعد فروش هر محصول یا خدمت، مقدار ثابتی کمیسیون به شرکت پرداخت می‌شود.

پرداخت به ازای هر فروش (درصد): میزان پورسانت پرداخت‌شده، درصدی از قیمت فروش یا ارزش سفارش است.

پرداخت به ازای استعلام: هر بار محصولی استعلام شود، مقدار ثابتی پرداخت می‌شود.

پرداخت به ازای هر کلیک: به ازای هر کلیک مشتری که از طرف شرکت همکار به سایت صاحب کسب وکار ارسال می‌شود، هزینه ثابتی (جزئی) پرداخت می‌شود.

اینکه از کدام ساختار پرداختی استفاده بیشتر از همه استفاده می‌شود، به نوع کسب و کار و طرحی که در آن فعالیت می‌شود، بستگی دارد. در برخی موارد، برای اینکه شرکت‌های همکار انگیزه بیشتری برای همکاری پیدا کنند، ساختارهای پرداخت هزینه مختلفی پیشنهاد می‌شود.

دسته :آموزش تاریخ :۴ بهمن ۱۳۹۹نظرات : 0 نظر
نظرات
ارسال نظر جدید